viernes, 18 de marzo de 2011

Primera pràctica del nombre d'or


Decidim buscar els primers resultats a partir d’informació d’internet:
ÞCom ho hem fet?
A partir d’un experiment proposat a internet, fem la primera pràctica :
En primer lloc dibuixem una recta de la dimensió que desitgem. Ens fixem bé en ella, després, la dividim en dues parts desiguals mitjançant un petit traç, de tal manera que els dos segments siguin equilibrats i proporcionalment agradables. Després d'això les medim i podrem comprovar que la més petita és aproximadament un 62% de la major i que aquesta és un 62% de la recta completa.
A partir d’aquí ens plantegem les preguntes següents :
-Aquest experiment es pot aplicar a qualsevol segment sigui de la mida que sigui?
-Aquest és el principi bàsic de la llei àuria?
-Què té a veure això amb el nombre "1,61..."?


martes, 15 de marzo de 2011

Introducció al nombre d'Or

Així, doncs, si la natura ha disposat el
cos de l’home de tal manera que les parts es
corresponguin proporcionalment amb la
configuració total, és amb raó que va semblar
bé als antics que en una obra perfecta la
mesura de cada membre guardés una
correspondència amb l’obra sencera...
VITRUVI


Fent aquest blog principalment el que pretenem es mostrar els nostres coneixements i avenços en el tema del nombre d'Or. 
  
Partim d'un vídeo proporcionat pel Jaume Serra, amb el qual comencem a treure les primeres conclusions. El primer que ens preguntem és d’on prové la formula i quina relació té amb les figures geomètriques o naturals.


\varphi = \frac{1 + \sqrt{5}}{2} \approx                 1.618033988749894848204586834365638117720309

...

Ara ja hem vist d’on prové el 1,6180.
Una altra cosa que ens ha ajudat molt i també ens ha impactat és el vídeo de “Donald en el mundo de las Matemáticas”, en aquest vídeo podem veure l’aplicació del nombre d’Or a objectes creats per l’home i també a la naturalesa. Ens ha sorprès molt que fos un vídeo per nens petits.




Ens agradaria trobar el nombre d’Or a la naturalesa, però abans de posar-nos a investigar ens informarem